Manisa'da biber üreticilerinin isyanı

ABONE OL

Manisa’da biber üreticilerinin isyanı

Manisa ilinde biber üretenler seslerini en sonunda duyurmayı başardı. Bu sene üreticilerin yaşadıkları problemler, aracıların fahiş fiyatlar istemesi ve pazara ulaşana kadar üreticiden gelen ürünler aşırı derecede sorun yaşandı. Bu konuya devletin el atması söz konusu olunca fiyatlar eski haline yaklaştı. Ancak bu sefer de üreticiler fiyatlar konusunda sıkıntı yaşamaya başladı. Üretici şimdi biberi 90 kuruşa satışa çıkartıyor.

Üretmesi kolay değil

Biber üretmek uzun süren ve maliyeti yüksek bir iş olunca sonucunda ise 90 kuruşa satınca turşu yapımında çok sık kullanılan biber bir de lombardi cinsi olan bir biber olunca  üreticilerin yüzleri gülmüyor. Şu anda hasatlar başlamış durumda ve üretici zor durumda. Masraflar artış gösteriyor çünkü aracılar daha düşük fiyatlara almaya çalışıyor çünkü pazara büyük fiyatlar geliyor. Yani olan üreticiye oldu diyebiliriz. İklim şartları da üreticiyi zorlarken bu konuda üreticiler sıkıntı yaşamaktadırlar.