Ama Dikkat: 4.5G Faturalarınızıda Uçurmasın
4.5G ile hızımız artacak ama fark etmeden tarifelerimizdeki kotalarıda aşabiliriz.
Ama Dikkat: 4.5G Faturalarınızıda Uçurmasın
Yeniakit sitesinin haberine göre İnternet Geliştirme Kurulu Başkanı Serhat Özeren, 4,5G’ye geçişle kişilerin internet kullanım miktarlarının da artacağını belirterek, yüksek internet faturalarıyla karşılaşmak istemeyen tüketicilerin ne kadar veri kullandıklarını "Veri Kullanım Hesaplayıcı" hizmetiyle hesaplayabileceğini söyledi.
Özeren, yaptığı açıklamada, mobil haberleşme hızını 3G’ye göre 10 kat artıracak 4,5G teknolojisinin, 1 Nisan itibarıyla kullanılmaya başlanacağını anımsatarak, 4,5G teknolojisiyle internet kullanımının da artacağı uyarısında bulundu.
YÜKSEK FATURALAR NASIL ÖNLENEBİLİR?
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından hayata geçirilen ve internet sitesinde yer alan Veri Kullanım Hesaplayıcı sayesinde yüksek internet faturalarının önlenebilecek.
Veri Kullanım Hesaplayıcı sayesinde tüketiciler; aylık ya da günlük görüntüledikleri sayfa sayısını, gönderdikleri e-posta adedini, izledikleri toplam video ve dinledikleri müzik süresini, yüklediği sosyal medya içeriklerini, oyun oynadıkları zamanı ve diğer kullanımlarını girerek, ne kadar veri kullandıklarını hesaplayabilecekler.
GERÇEĞE YAKLAŞIK RAKAMLAR SUNUYOR
Kendi alışkanlıklarına ilişkin veri kullanım miktarını belirleyen tüketicilerin, buna göre kota seçebilecek ya da kotalarını aşıp aşmadıklarını tahmin edebilecek. Ancak şunu hatırlatalım BTK, Veri Kullanım Hesaplayıcı'yı bilgi vermek amacıyla hazırladı. Sistemdeki hesaplama kesinlik içermeyip, yaklaşık bir değer ifade edecek. Bu nedenle sistemin fatura doğrulama amacıyla kullanılması mümkün olmayacak.
yeniakit







FACEBOOK YORUMLAR